Yhtiötiedotteet

Yhtiötiedote

4.9.2024 klo 17.10

Muutos Betolar Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpanossa

Betolar Oyj:n 30.8.2024 julkaisemasta liputusilmoituksesta ilmenevällä tavalla Ahlström Invest B.V. on myynyt kaikki omistamansa Betolar Oyj:n osakkeet, jonka seurauksena osakkeenomistajan nimittämä jäsen Andres Ahlström on eronnut Betolarin osakkeenomistajien nimitystoimikunnasta. Osakkeenomistajien nimitystoimikunta on päättänyt pyytää uuden jäsenen nimittämistä ennenaikaisesti vapautuneelle paikalle ja tarjonnut paikkaa ääniosuuden suuruusjärjestyksessä seuraavalle osakkeenomistajalle, joka on Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen. Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen on nimittänyt nimitystoimikuntaan Annika Ekmanin.

Betolarin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan kokoonpano on siten seuraava:

• Alexander Ehrnrooth, osakkeenomistajien nimitystoimikunnan puheenjohtaja, edustaen osakkeenomistajaa Nidoco AB
  • Juha Leppänen, osakkeenomistaja
  • Olli-Pekka Kallasvuo, edustaen osakkeenomistajaa Ajanta Innovations Oy
  • Annika Ekman, edustaen osakkeenomistajaa Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen

Nimitystoimikuntaan kuuluu lisäksi asiantuntijajäsenenä Betolarin hallituksen puheenjohtaja Ilkka Salonen.

Lisätietoja:

Ilkka Salonen, hallituksen puheenjohtaja, puh. +358 45 359 4434

Hyväksytty neuvonantaja:

Aktia Alexander Corporate Finance Oy, puh. +358 50 520 4098

Tietoa Betolarista

Betolar Oyj on suomalainen materiaaliteknologiayritys, joka edistää kaivosteollisuuden ja rakentamisen vihreää siirtymää. Betolarin missiona on auttaa vähentämään CO₂-päästöjä ja neitseellisten luonnonvarojen käyttöä.

Betolar kehittää vähähiilisiä ja jätteettömiä ratkaisuja kaivos- ja metalliteollisuudelle. Betolarin Geoprime®-ratkaisu tuottaa mm. maailman vähäpäästöisimpiä ontelolaattoja. Betolarin tekoälypohjainen data-alusta luo arvoa teollisuuden sivuvirroille, nopeuttaa ratkaisukehitystä ja rakentaa globaaleja markkinoita sivuvirroille.

Vuonna 2016 perustettu Betolar on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle, ja yrityksen kotipaikka on Kannonkoskella. Lisätietoa: www.betolar.com.

Tilaa tiedotteemme